Most Viewed

2 in the morning.

In The Name Of Allah, The Most Beneficent, The Most Merciful.

di kala aku menaip lagi, menaip sesuatu yang mungkin menyakitkan hati sesiapa dan mungkin menyumbang dosa kepada diri sendiri, abang mengajakku bersahur di luar. aku berfikir sejenak.
"serious?"
"ye la. sekarang dah pukul berapa. nanti dah subuh."
"hmmm. okay"
belum sempat aku habis menaip dan tekan "publish post" aku bangun dan bersiap untuk keluar. kami jalan ke destinasi, memesan makanan dan makan. di luar tidak begitu sejuk, hanya suam-suam kuku. aku rasa duduk dalam rumah lagi sejuk. (kerana air-cond. hoho) kami berbual, dan satu headline menarik menangkap matanya. di muka surat khabar itu, terpampang sebuah gambar, seorang perempuan amerika memegang sepanduk menunjukkan ketidakpuashatiannya. headline itu berkaitan tentang perancangan binaan sebuah bangunan islam berdekatan "ground zero".

apa itu ground zero?
ground zero - the place where the world trade centre was on.

"the religion is already corrupted," he finalized.
"every religion is, because of the people," i said.
"yes, i didn't say that it was only Islam." he smiled.


dan mungkin aku tidak sepatutnya menaip post itu. jadi, biarkan ia diselubungi misteri. :p



1 comment:

Anonymous said...

Hello everyone, thanx a lot for this blog ..... Tuis was what I was looking forr.