Most Viewed

racist

In The Name Of Allah, The Most Beneficent, The Most Merciful.

53 tahun merdeka, betul-betul ke kita merdeka? aku rasa tak. langsung tak. aku tengok orang russia sambut victory day every year, (the day their war ended) lagi semangat dan buat aku rasa, malaysia merdeka = hampeh.

stop saying we're merdeka. cos we're not. even after 53 years we couldn't achieve a good merdeka like it was the first time. russia's victory day dah 65 tahun, kalau tak silap. and their spirit, lagi hebat. itu aku kagum.

our 53rd merdeka. kita masih racist, masih buat dakwaan tak berasas, masih amal rasuah, masih merempit dan masih tak tahu apa-apa pasal negara, especially belia-belia. aku pun clueless pasal negara ni. still dalam process ambil tahu sebab apparently, they don't teach us what we really suppose to learn. sejarah text book = lies. okay maybe not lies but not all truth. ada konteks yang kita tak tau. kita pun blur-blur. i dont like sejarah text book tapi kalau sejarah yang betul-betul sejarah macam peristiwa 13 may, aku suka ambil tahu.

i dont know if im racist if i feel like this :
melayu ni apa hal membabi buta buat statement tak pakai otak? melayu ni banyak masalah. dah lah asal usul pun tak tau. adat-adat melayu ni angkat dari mana? melayu does not equal to islam.
etc etc etc

sebenarnya aku tak suka benda-benda politik macam ni. like abang said, "kau cuba buang and tak nak peduli pun, kau akan terbaca something dan kau akan rasa geram." and yes, i feel geram.

the whole siti inshah and namawee thing.

sudahlah. focus on the real stuff? jangan perbesarkan benda yang kecik.

ps : aku tak setuju bendera dijadikan costume. disrespectful.

No comments: