Most Viewed

-

Aku tak tau macamana nak luahkan perasaan ni.

ceyy ayat, bajet habis.

tapi seriously, this is madness. i need to get this out my chest.

I seriously hate the tv shows in Malaysia. Especially those on Astro Channels.

THERE. I've said it.

Why?

Because it is full of sampah sarap yang busuk menusuk hidung.

First of all, KILAUAN EMAS. whadhupp with that? Ala-ala AF tapi untuk orang tua-tua? (mengikut pemahaman sendiri about the show) sebab aku tak nak tengok show tu, geli, malu dan bermacam-macam perasaan ada.

Ingatkan bila dah makin berumur, makin ada usaha nak dekat denganNya. I'm not saying that we as teenagers need to wait till we're like 50 to actually seek for God but, USUALLY, when we're aging we tend to look for Him because we're tired of the world. Ini tak, macam dah world end aku rasa. Seram ok. It's like they're trying to make their old dreams come true. Yea lah, AF tu untuk budak2 muda.

Okay?

Whatever shows berkaitan with dancing. Dari dulu yang sehati berdansa tu aku dah rasa tak sedap dah. Mari Menari ke. Showdown ke. Whadhupp la? SEMUANYA nak tiru orang barat. Silap-silap hari bulan kau tiru show "16 & Pregnant" tu. Naa kan, macam tak tau kat Malaysia ni banyak kes buang bayi. Jangan nanti ada yang tampil ke hadapan dan bagi solution ni :
Bagi mengelakkan kes pembuangan bayi makin berleluasa, kita buat realiti tv yang bertajuk '16 dan mengandung' supaya mereka ni ada sense utk tanggungjawab kat baby tu

MALAYSIAN, Y U NO THINK?

Betul kata-kata seseorang tu (aku tak ingat siapa) yang kata kita sebenarnya tak merdeka pun. Sebab fikiran dan mentality kita serupa dengan orang barat.

Arak? cool.

Pre-marital sex? cool.

Sexy? cool.

Drugs? cool.

Clubbing? cool.

Who says these things are super cool? It's all up to you man. If you think these things are cool, then 'cool' it will be. Kalau kau bukak minda sikit, kau akan fikir, apa kejadahnya benda ni buat kat body aku? Arak and drugs rosakkan minda and judgment, pre-marital sex & being sexy buat aku macam murahan, clubbing yang kononnya nak release tension tu seronok sementara je.

If you are doing these things to get away your problem, let me tell you a fact, you can never run away from your problem. Makin lari darinya, makin dikejar. Problems won't go away if you don't sit down and settle them. Kalau judgement samar-samar camana nak settle betul2?

ok, aku dah detour habis jauh dah.

back to tv shows.

tv shows plays important role in one's life sbb semua benda kat tv 'cool'. tengok laki caring sikit dgn awek, terus si perempuan nak laki camtu. boo. (contoh je lah) then, tv kalau dah tunjuk benda2 sampah, menjadi sampah la masyarakat tu KALAU dia tidak berpikir.

again, MALAYSIAN, Y U NO THINK?

judgement kita lemah, tak boleh nak beza mana satu ok dan tak ok. even kita tau, kita tak follow, sbb kita lemah.

aku kalau ada anak aku tak nak anak aku tengok tv. huhu. nanti rosak. anak-anak kecik asyik ikut tagline celebrity AF. wow so cool. so comel. SO ROSAK.

ape anak kau dpt if dia ikut2 AF, nak jadi celebrity, jadi artis.

ada satu show kat mtv tu dia train anak dia dari kecik utk jadi celebrity. ohmy. americans. desperate nak anak dia famous. pastu dia famous then what? oh im sorry, we are talking about getting gazzilions of money cos of being famous.

yeah 'who says money cant buy happiness?'

sure. it can, but bukan eternal happiness. keseronokan yang sekejap, pastu duit habis, happiness pun habis. kalau we find a deeper meaning about life, that's like the ultimate happiness.

ok. detour teruk dah.

done for the day.

No comments: